Kayaköy Köyü’nde yaklaşık 20  yıl önce kurulan Kayaköy Sanat Kampı’na bu yılda  dünyanın değişik ülkelerinin  yanı sıra Türkiye’den de çok sayıda katılım oldu.  Her turizm sezonunda 400-500 tatilcinin hem sanat öğrenip, hem de eğlenerek tatil yaptığı kampa pandemi nedeniyle yarı kapasitede tatilci alınmasına rağmen kampa ilgi büyük.

Tüm dünyayı ve ülkemizi etkileyen koronavirüs salgını tatilcileri değişik alternatiflere yöneltirken, kayaköy sanat kampı bu sezonda oldukça ilgi görüyor.

Sınırlı kapasitede tatilci kabul eden ve kampta maske ve mesafe ile hijyeni önde tutan kayaköy sanat kampı yöneticileri, bu yıl kapasiteyi yüzde 50’li civarda tutuyor. Başta İstanbul, Ankara ve İzmir olmak üzere değişik illerden 50’nin üzerinde tatilci sanat kampını tercih ediyor. Haftalık olarak planlanan sanat kampında kamuda çalışan memurdan emekliye, site yöneticiliğinden öğretmen ve öğrenciye kadar tatilcilerin bulunduğu kampta fotoğraf, makrome, ritim, seramik, resim ve stop Motion film atölyeleri yer alıyor.  Kayaköy’ün yeşillikleri arasında muhteşem günler geçiren her gün öğlenden sonra çevre gezilerine katılan tatilciler, Gemiler, Ölüdeniz, Kabak Koyu, Kelebekler Vadisi’nin yanı sıra tarihi ve turistik yerlere de yürüyüşler yapıyorlar. Geceleri müzik dinletisi ile eğlenen tatilcilere yogo ve dans dersleri de veriliyor.  Bu yılki kampa Almanya ve Avusturya’dan tatilcilerde katılırken pandemi tedbirleri en üst düzeyde tutuluyor.

SON BİR AYDIR TALEP ARTTI

Kamp hakkında bilgiler aktaran yönetici Mutlu Ekiz “ 20 yıldır sanat kampını işletiyoruz. Pandemi nedeniyle geçen yıl biraz zor geçti. Bu yıl son bir aydır talepler başladı. Yine yarı kapasite olarak hizmet vermeye çalışıyoruz. Kampımızda genellikle İstanbul başta olmak üzere büyükşehirlerden gelenler var. Yurtdışı tabiî ki az bu hafta  Avusturya’dan,  Almanya’dan misafirimiz var. Bu yıl atölyelerde sınırlandı. Şimdilik seramik, resim, ritim, makrome ve film atölyesi var. İnşallah şu zor zamanları da geçiririz daha güzeli olur” dedi.

BURADA RESİM YAPMAYA BAŞLADIM

İstanbul’dan kampa katılan site danışmanı Elif Bingöl “ Pandemiden dolayı uzun süredir evde kapalı kaldık. Oğlumla beraber doğa ile iç içe olacağımız, denize girebileceğimiz diğer yandan da aktiviteler yapabileceğimiz bir arayış içindeydik. Burayı bulduk ve düşündüğümüzden de güzel çıktı. Ben 20 yıldır elime kalem almamıştım ama burada yeniden resme başlamaya karar verdim. Hem oğlum hem ben birçok insanla tanışmış olduk. Çok keyifli vakit geçiriyoruz” ifadelerini kullandı.

HERKES MUTLU

Seramik dersi veren Ayşegül Şengül, “ Burada bir haftalık sürecimiz oluyor, insanları toprakla buluşturuyoruz. Herkes için yeni bir deneyim oluyor. Herkes güzel şeyler yapıyor ve Cuma günü de sergi yapıyoruz. Ayrıca tabiî ki sadece sanat değil, çok güzel gezintiler oluyor, oldukça yorucu ve keyifli bir tatil gerçekleştiriliyor” dedi.

YARGISIZ ALAN

Ankara’dan kampa ikinci kez katıldığını söyleyen Esra Kalkan ise “ Biz burayı yargısız alan olarak tanımladık. Bir önceki yıl çocuğumla beraber geldim. Atölyelerde keyifli zamanlar geçiriyoruz. Yürüyüş yapıyoruz, denize giriyoruz, yemekler de çok güzel” şeklinde konuştu. Haber-Foto/Hakan AYKIRI